Two Dutch Girls on a Road Trip to Wiltshire

Road Trip 2017 (2) - Richmond to Chawton to Salisbury.

Good afternoon! Would you like to join me for the second part of my road trip in the South-West of England? A long time wish of my daughter...

Sunday 22 December 2013

In je uppie met de kerst? Rays of Light wenst je alvast hele fijne kerstdagen!

Hoi,
Normaliter post ik in het Engels, maar ik weet dat er best veel landgenoten over mijn schouder meelezen...Dus dit keer in mijn moerstaal. (And for those of you who cannot read Dutch, there is a translator gadget right at the bottom of this blog!)

Wij worden overvoerd met beelden van gezellige gezinnetjes die onder kerstbomen poseren, of prachtig aangekleed samen aan een overvloedige kerstdis zitten met van die grote glimlachen van oor tot oor. (Dat is dubbelop. Maar Kerst in Nederland is dubbelop)
Gisteren crea-bea geweest...

 Nou, dan is deze post helemaal speciaal voor jou alleen!


Ik weet hoe je je voelt. I have been there. (Sorry. Engels borrelt spontaan naar boven bij mij als ik aan mijn single jaren in Engeland terugdenk)
Weet je, het is misschien een schrale troost, maar wij "niet-alleen-met-de-kerstdagen"-mensen zijn echt niet allemaal zo happy als Appie Heijn en de C1000 jullie willen doen geloven, hoor!

We zitten stiekem allemaal tot over onze oren in de kerststress. 
Hoe krijgen wij dat eten op die gezellig gedekte tafel terwijl de hond net op het haardkleed heeft gekotst en de kinderen strontvervelend zijn en oma haar gehoorapparaat weer eens heeft vergeten in te doen en we er NU net pas achterkomen dat we het vlees gisteren al uit de vriezer hadden moeten halen?
Het leek zo'n goed idee om ome Henk uit te nodigen (anders zit die arme ziel alleen thuis), maar nu hij er is weet je opeens weer dat hij het alleen maar over voetbal kan hebben en oma gaat steeds sjaggerijniger kijken...

Daarom...Als jij dit in je uppie zit te lezen, al of niet onder je eenzame kerstboom (denk je eens in hoe die zich moet voelen, kerstbomen zijn groepsbomen!):

Schenk jezelf een heerlijk drankje in. Zet je lievelingsmuziek op. Geef jezelf een knuffel. Sla een goed boek open. Geniet van de rust. Geniet van de rust. Geniet van de rust.

Ik wens je hele fijne kerstdagen en een goed, gezond en inspirerend 2014. Lots of love, Renée.


No comments:

Post a Comment